Przepisy obejmujące hale tymczasowe

Namioty halowe zyskały ogromną popularność zarówno w Polsce, jak i za granicą. Związany z nimi montaż jest szybki i bezproblemowy, a ich wielkość można dostosować do swoich wymagań.

W razie potrzeby sprawdzony producent hal namiotowych, u którego zamawiało się taki obiekt, zawsze może go powiększyć. Jest to inwestycja z pewnością dużo tańsza niż budowa ceglanych budynków. Co jednak należy o niej wiedzieć, decydując się na taki zakup? Dowiesz się tego z niniejszej treści. 

Dokumenty – co i gdzie należy zgłosić 

Wybrana przez dane przedsiębiorstwo hala namiotowa, jeżeli jest tymczasowa (funkcjonująca w danym miejscu nie dłużej niż 180 dni) nie trzeba ubiegać się o pozwolenie na jej budowę.

Nie obejdzie się jednak bez wizyty w Urzędzie Miasta (albo Starostwie Powiatowym) i zgłoszenia tego faktu, do którego należy załączyć:

  • dokumenty, na których będzie jasno określone, że prawnie dysponuje się terenem, gdzie mają się znaleźć hale namiotowe, 
  • wszelkie niezbędne dla urzędu informacje, tj. termin rozpoczęcia prac i to, jaki będzie ich zakres, wyznaczenie daty demontażu (czy też przeniesienia obiektu) i określenie ile będzie on trwał, 
  • dodatkowe dokumenty, na które składają się projekty konstrukcji i sposób jej umiejscowienia na wskazanym terenie. 

Szybki montaż oraz demontaż 

Wybierając sprawdzonego i doświadczonego na rynku producenta można mieć pewność, że namioty halowe, które zostaną u niego zakupione, szybko i sprawnie zostaną rozłożone oraz w razie potrzeby rozmontowane. Solidne materiały, z których zostaną wykonane, pozwalają na dowolne przenoszenie, czy też powiększanie konstrukcji.

Właśnie dzięki temu ich właściciel w późniejszym czasie ma większe pole manewru, jeżeli chodzi o podejmowanie kluczowych decyzji, dotyczących swojej działalności. Nic więc dziwnego, że namioty halowe coraz częściej tworzą duże i rozbudowane kompleksy.